Refashion bij Naaiclub Brandevoort in Helmond


Het was alweer een tijdje terug dat ik het met Janina van Elke dag Zaterdag had over haar Naaiclub Brandevoort. Ook al is het een eindje rijden vanuit Veenendaal ik beloofde haar dat ik een keer naar Helmond zou komen om eens mee te doen. Afgelopen zaterdag was het zover. Het was een gezellige ochtend. Naast lekker kletsen waren we ook goed bezig en gingen we aan het einde van de ochtend met een voldaan gevoel weg. Ik vond het voor herhaling vatbaar.

Als project nam ik mij voor om weer eens een vest te veranderen oftewel: Refashion. Refashion staat voor een oud kledingstuk een andere look te geven, zodat je het weer met plezier draagt. Op naar Helmond en voor de Naaiclub nam ik mee: een oud rood vest + oud blouse + oud t-shirt van Juul.
Het rode vest lag eigenlijk al in een zak om in een kledingcontainer te gooien, het zwarte blouse met witte stippen was niet meer gewoon te dragen en Juul paste haar t-shirt niet meer. 


Het rode vest
had zijn model verloren, maar de kleur vond ik nog steeds mooi dus redde ik het nog net van de kledingcontainer. Ik bedacht me hoe ik dit vest zou veranderen, zodat ik het weer met plezier zou dragen.

Uit het zwarte blouse met witte stippen
knipte ik stukken wat ik als kraag aan het vest maakte. Ik verstevigde de kraag met strijkvlieseline voordat ik het aan het vest bevestigde. Uiteindelijk heb ik ook de boordjes van de mouwen en het borstzakje van het blouse hergebruikt.

Het t-shirt van Juul
was al een beetje mijn favoriet toen we het een paar jaar terug kochten. Ik vond het poppetje erg leuk en ik baalde ervan dat ze het t-shirt niet in mijn maat hadden. Toen het t-shirt haar te klein werd, zag ik mijn kans schoon. Het werd aan de kant gelegd om er wat voor mezelf  mee te gaan doen. Na goedkeuring van Juul natuurlijk. Uiteindelijk knipte ik het poppetje uit en stikte het op het vest.


Het blijft een uitdaging zo'n refashion project, maar ook deze keer ben ik blij met het eindresultaat en draag ik het vest weer met plezier.

Benieuwd naar mijn eerdere refasion projecten klik dan hier.

Fijne week!

Reacties

  1. Wat heb je dat weer leuk gemaakt - super idee om van het meisjeshoofdje op het T-shirt een applique te maken !! Daar zou ik nooit opgekomen zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, al helemaal af! Goed gedaan Liza!
    En wat was het gezellig hè zaterdag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super leuk uit Liza!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey dit vest herken ik! Wat super leuk om te zien wat jij allemaal doet! Was een hele bijzondere dag gisteren met zoveel gelijkgestemden bijelkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je leuk gedaan. Dat poppetje staat zo mooi op je vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal dat een gezellige ochtend geweest zijn en dan ook nog zo'n resultaat! Super gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten