Aan de slag met La Maison Victor


Een tijdje terug werd mij gevraagd of ik een patroon wilde uitproberen uit de La Maison Victor zomer editie. Nou daar hoefde ik niet lang over na te denken. Het tijdschrift was mij bekend en ik heb een aantal editie's in de kast liggen. Alle editie's zijn even inspirerend en fijn vormgegeven. Uit de zomer editie koos ik voor de jurk met de prachtige naam May. Toen het pakket werd afgeleverd met het nieuwe magazine en de tricot stof die hoorde bij de zomerjurk May ging ik aan de slag.


De stof is prachtig. De stof is erg soepel en er zit een subtiele glitter in verwerkt. 
Het patroon was makkelijk terug te vinden in het patroonboek en zo werd het model in een handomdraai overgetrokken op patroonpapier.


Hoewel May een eenvoudig model is, werd het voor mij door de stretch/elastische stof wel een uitdaging. Op de een of andere manier zijn mijn naaimachine en ik niet zo stretch bestendig. maar we deden ons best. Hoewel de mouwen en de onderkant bij mijn May jurk een wat golvend effect hebben gekregen, ben ik erg blij met het eindresultaat.
Als accent stikte ik een zwart randje om de jurk en maakte het af door ook een strikje aan de voorkant vast te zetten.
De jurk zit heerlijk en hoewel er wordt aangegeven dat deze jurk alleen geschikt is voor stretch stoffen, wil ik May ook nog eens in een andere soepele stof maken. Ik zeg... missie geslaagd!

Je vindt de zomer editie van La Maison Victor in de boekwinkel. Alle informatie over La Maison Victor hun magazine, patronen en stoffen vind je hier.

Met dank aan Juul die mij met veel geduld zo goed mogelijk fotografeerde :-)

Fijne dag!


Reacties

  1. Dat blijft een uitdaging, de naaimachine en stretch. Ik vind je jurk mooi en goed staan. En complimenten aan de fotograaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een geslaagde missie Liza, heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed gemaakt!
    De jurk staat je erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je goed! En hilarisch: stretchbestendig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed gelukt. Het lijkt inderdaad een lastig stofje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten