Refashion: het nieuwe oude vest #2



Voor de zomer had ik me er voor het eerst aan gewaagd om wat wijzigingen aan te brengen bij een bestaand vest. En hoe leuk is het om een oud kledingstuk weer op te 'frissen' waardoor je het gevoel hebt dat je iets nieuw in de kast hebt hangen. Klik hier om het eindresultaat te zien van mijn 1e oude nieuwe vest. 

De afgelopen tijd had ik zelfs het lef om maar liefst 3 vesten aan te pakken. De komende tijd zal ik beetje bij beetje mijn 'nieuwe' vesten showen. 
Zo was er het donkergroene vest. Ik vond de kleur fantastisch, maar als ik hem aan had en mezelf in de spiegel bekeek werd ik er niet blij van. Zo had dit vest veel te lange mouwen en op de een of andere manier stond deze kleur groen me niet helemaal zoals ik had gehoopt.


Om dit vest op te 'frissen' gebruikte ik stof van Petit Pan. Door de frisse kleuren van de stof wilde ik het vest meer pit geven. Het idee was een schulp rand wat zou ogen als een soort kraag. Ik trok halve cirkels over op de achterkant van iron on/stijkvlieseline en streek dit eerst op de stof. Na het uitknippen van de halve cirkels streek ik deze daarna om de hals op het vest.


De mouwen van dit vest waren te lang en omdat ik mijn mouwen vaak omhoog schuif, werd er een flink stuk afgeknipt zodat ik ongeveer een 3/4 mouw zou overhouden. Als rand liet ik de stof van de hals nog eens terugkomen.

Na een paar keer wassen liet de schulpenrand hier en daar een beetje los en om dit op te lossen, stikte ik de schulp rand vast met de naaimachine, zodat ik het vest met veel plezier draag.

Fijne week en tot de volgende keer!



Reacties

Een reactie posten