Confetti Lab bakt ze bruin


Van vriendin L= kreeg ik deze mooie koekstempel cadeau. Wat een verrassing! Helemaal blij ben ik ermee. Zo bijzonder een koekstempel met je logo... hoe wijs is dat! Ik had het al eens bij Janina gezien en nu heb ik er zelf één.

Gisteren ging ik er mee aan de slag. Ik was met het deeg aan het klungelen (vast iets niet goed gedaan) om daarna vol trots het stempel er in te drukken. Helaas was het resultaat na het bakken niet helemaal wat ik had gehoopt. De koeken zijn heerlijk, maar de afdruk was niet meer zichtbaar zoals dat wel het geval was voordat ze in de oven in gingen. Heeft er iemand een tip?
Nou ja, volgende keer beter, maar voor nu lekker smullen!

De groeten en een fijne dag!

P.S. ze had de stempel hier laten maken.

Reacties

  1. Hoe leuk dat is?
    Heel leuk!!
    Liefs Theetje!
    ps: ik heb ook niet zoveel ervaring met koekjes bakken, maar het lijkt me dat het deeg iets steviger moet zijn zodat het niet meer uitloopt......? dus iets minder vocht???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke stempel. Ik had van het weekend koekjes gebakken met een stempel van de Hema met homemade erop en made with love. Helaas bij mij ook haast niets meer van te zien, gewoon dichtgelopen. Ik had een recept voor zandkoekjes. ben benieuwd of je nog een bruikbare tip krijgt, ik hou me ook aanbevolen. Anders moeten we Rudolph's Bakery maar om advies vragen :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, geef je een cadeau, lukt het niet. op de site va de leverancier staat wel een speculaasjes recept.
    x L=

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel een errug leuke stempel zeg!!
    Ik ben echt geen bakwonder, dus helaas ook geen tips...
    Bij mij komen de koekjes altijd heel anders uit de oven dan hoe ik ze erin gedaan heb.
    Maar ja, als ze maar lekker zijn ;-) Dat is toch het belangrijkste nietwaar?!
    xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi, wat een leuke stempel, mijn tip is Sugar cookies van martha stewart (google) erg lekker en een mooi glad deeg, de truc is om het deeg een dag van te voren te maken, dan in de koelkast, als het echt koud is de koekjes uitsteken en op een plank met bakbapier leggen en weer ( het liefst enn nachtje) in de koelkast, als het deeg echt koud is blijft de vorm beter zichtbaar! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, zo'n persoonlijke cookie stempel! Ik ga mee met Erika, als het deeg kouder is blijft de afdruk waarschijnlijk wel zichtbaar en anders een recept zoeken waar in verhouding minder boter/olie in zit?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijn cadeau, de stempel is prachtig!
    Bij mij lukken de koekjes wel, maar mijn stempel is minder gedetailleerd dan die van jou. Ik denk dat het daardoor ook makkelijker is. En je moet er wel op letten dat je een recept gebruikt zonder bakpoeder of zelfrijzend bakmeel. Volhouden hoor! Want deze koekjes zijn natuurlijk geweldig om in je wie-weet-ooit winkeltje in mooie bruine zakjes te verkopen ;) Of daar te serveren aan klanten bij een kopje koffie of thee.
    Nog een fijn weekend!
    Groetjes, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuk blog. De koekjes zouden idd wat minder vochtig moeten zijn. Anders Rudolf van Veen even bellen..hij heeft vast DE oplossing voor dit probleem. (de koekjes in de vorm bakken?)
    Ik ga je in ieder geval volgen om het uiteindelijke resultaat te zien. Misschien vindt je het ook eens leuk om op mijn blog rond te neuzen (of te volgen) hetraadhuis1890.blogspot.nl
    Fijn weekend.
    X Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten